پسری با خوردن زیتون خام عمده در ایتالیا حس چشایی اش را از دست داد

برترین فواید زیتون برای سلامتی: زیتون خام عمده سرشار از ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که خواص آنتی اکسیدانی موثری دارد. از اثرات مفید این ترکیبات می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند تصلب شرایین و سرطان اشاره کرد.

ضد التهاب هستند: یکی از پلی فنول های موجود در زیتون اولئوکانتال نام دارد. به نظر می رسد این ترکیب دارای فعالیت دارویی مشابه ایبوپروفن است و به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند. جالب اینجاست که این خاصیت مفید با تغییرات مثبت در مبتلایان به آرتریت روماتوئید همراه بوده است.

از سلامت قلب حمایت می کند: اگرچه چربی بالایی دارد، اما اکثریت آنها یک نوع تک غیراشباع مفید به نام اسید اولئیک است. این اسید چرب با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. اسید اولئیک ممکن است با تنظیم تعادل کلسترول و کاهش فشار خون به این روش کمک کند.

زیتون

ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند: مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که ترکیبات گیاهی موجود در زیتون به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می‌کند، اگرچه این یافته‌ها به نظر مثبت می‌رسند که شواهد انسانی همچنان ناکارآمد است. گفته می شود، به نظر می رسد کسانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، کمتر دچار شکستگی می شوند.

یک غذای تخمیر شده هستند: زیتون یکی از محبوب ترین غذاهای تخمیری است که با مصرف این گونه غذاها باکتری ها و آنزیم های مفیدی را به فلور روده خود اضافه می کنید که سلامت میکروبیوم روده و سیستم گوارشی شما را افزایش می دهد و ممکن است عملکرد ایمنی شما را تقویت کند.

آیا زیتون برای همه بی خطر است؟ زیتون یک غذای اصلی برای بسیاری از سالم ترین جمعیت های جهان، انتخاب خوبی برای اکثر مردم در نظر گرفته می شود. گفته می شود، گزارش های نادری از آلرژی ثبت شده است، اگرچه این موارد معمولاً به گرده درخت زیتون مربوط می شود تا میوه.

فرآیند پخت که زیتون در معرض آن قرار می‌گیرد، محتوای نمک آن‌ها را افزایش می‌دهد، بنابراین اگر از یک رژیم غذایی کم نمک پیروی می‌کنید، ممکن است نیاز به تعدیل مقداری که می‌خورید داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.