پرستاری آنژیوکت سبز را در چشم پزشکی فرو کرد

آنژیوکت سبز که به آنژیوکات‌ها نیز گفته می‌شود، ابزار مهمی برای پزشکان در کاربردهای تشخیصی و درمانی هستند. انتخاب آنژیوکات مناسب برای اطمینان از بهترین مراقبت از بیمار برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی خاص و کسانی که نیاز به چندین مایع IV از طریق یک نقطه زایمان دارند ضروری است.

آنژیوکت چیست؟ آنژیوکات ها به عنوان لوله های توخالی نازکی تعریف می شوند که اجازه می دهند رنگ های کنتراست را به مناطق مختلف بدن برای اهداف تشخیصی وارد کنند.

کلینیک مایو خاطرنشان می کند که کاتترهای آنژیوگرافی برای انجام آنژیوگرافی استفاده می شود، روشی که توسط انجمن قلب آمریکا به عنوان یک ابزار تشخیصی توصیه می شود که به متخصصان قلب اجازه می دهد اطلاعات کامل و مستقیم تری در مورد جریان خون و فشار خون در داخل قلب جمع آوری کنند.

انجمن دستیاران فوریت های پزشکی (EMRA) همچنین استفاده از ابزار آنژیوکتتر را در قرار دادن خطوط مرکزی برای تحویل مایعات IV متعدد و خون گیری توصیه می کند.

آنژیوکت

پس از کانولاسیون رگ، آنژیوکت به داخل ورید کشیده شده و سوزن خارج می شود. سپس سیم راهنما وارد می شود. مزیت این است که این ممکن است دسترسی وریدی پایدارتری را در طول قرار دادن سیم راهنما فراهم کند.

آنژیوکت همچنین در مانومتری برای اطمینان از قرار گرفتن کانول در داخل ورید (به جای شریان) در شرایطی که نمی توان از سونوگرافی استفاده کرد، مانند قرار دادن خط مرکزی ساب ترقوه مفید است. اما آیا واقعاً استفاده از آنژیوکت مزیتی دارد؟

آنژیوکات برای نخ کردن به مهارت کمی نیاز دارد و هنگامی که کاتتر وارد شد، رزوه کشی سیم راهنما آسان است. شاید باید زمان مساوی برای آموزش استفاده از آنژیوکت به مبتدیان اختصاص داد. در زیر لیستی از دستورالعمل ها با تصاویر نحوه استفاده از آنژیوکت در قرار دادن خط مرکزی آورده شده است.

یک سوزن یا آنژیوکات به طور کلی به عنوان مسیری برای وارد کردن سیم راهنما در طول کاتتریزاسیون ورید مرکزی استفاده می شود. ما سوزن را با آنژیوکات برای کاتتریزاسیون ورید مرکزی با هدایت اولتراسوند در بیماران اطفال از نظر دقت و سهولت مقایسه کردیم.

صد و سی و دو بیمار بین 1 روز تا 5 سال به طور تصادفی در دو گروه سوزنی و آنژیوکات قرار گرفتند. مطالعه به طور جداگانه در دو گروه سنی نوزادان در مقابل نوزادان و کودکان انجام شد.

نتیجه اولیه زمان برای وارد کردن موفقیت آمیز سیم راهنما بود. پیامدهای ثانویه شامل سایر متغیرهای زمانی (زمان تا اولین سوراخ موفقیت آمیز ورید، زمان بین اولین سوراخ موفقیت آمیز ورید و وارد کردن موفقیت آمیز سیم راهنما، زمان کل تا موفقیت کاتتریزاسیون ورید مرکزی)، متغیرهای فرکانس (تعداد تلاش برای سوراخ کردن، تعداد تلاش‌های وارد کردن سیم راهنما)، میزان موفقیت (اولین نرخ سوراخ کردن موفقیت‌آمیز، اولین نرخ موفقیت‌آمیز درج سیم راهنما)، و عوارض.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.