آبلیمو شرکتی را به پادشاه هندوستان هدیه کردند

آبلیمو اغلب به عنوان یک غذای کاهش وزن تبلیغ می شود، و چند تئوری در مورد علت این امر وجود دارد.یک نظریه رایج این است که فیبر پکتین محلول موجود در آنها در معده شما منبسط می شود و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

گفته می شود، افراد زیادی لیمو را کامل نمی خورند. و از آنجایی که آبلیمو شرکتی فاقد پکتین است، نوشیدنی های آبلیمو به همان صورت سیری را افزایش نمی دهند.

نظریه دیگری نشان می دهد که نوشیدن آب گرم با لیمو به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، شناخته شده است که نوشیدن آب به طور موقت تعداد کالری‌هایی را که می‌سوزانید افزایش می‌دهد، بنابراین ممکن است این خود آب باشد که به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

تئوری های دیگر نشان می دهد که ترکیبات گیاهی موجود در لیمو ممکن است به کاهش وزن کمک کند.تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات گیاهی موجود در عصاره لیمو ممکن است به روش‌های مختلفی به جلوگیری یا کاهش افزایش وزن کمک کند.

در یک مطالعه، به موش‌هایی که رژیم غذایی چاق‌کننده داشتند، پلی‌فنل‌های لیمو استخراج‌شده از پوست داده شد. آنها وزن و چربی بدن کمتری نسبت به سایر موش ها به دست آوردند با این حال، هیچ مطالعه ای اثرات کاهش وزن ترکیبات لیمو را در انسان تایید نمی کند.

ترکیبات گیاهی ممکن است باعث کاهش وزن شوند، اما اثرات آن در انسان ناشناخته است.سنگ‌های کلیه توده‌های کوچکی هستند که وقتی مواد زائد متبلور می‌شوند و در کلیه‌ها جمع می‌شوند، تشکیل می‌شوند. انها بسیار رایج هستند و افرادی که آنها را دریافت می کنند اغلب آنها را به طور مکرر دریافت می کنند.

اسید سیتریک ممکن است با افزایش حجم ادرار و افزایش ادرار، به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند و محیطی کمتر مساعد برای تشکیل سنگ کلیه ایجاد کند.

برخی از مطالعات همچنین نشان دادند که لیموناد به طور موثری از سنگ کلیه جلوگیری می کند، اما نتایج متفاوت بوده است. مطالعات دیگر هیچ تأثیری را نشان نداده اند.بنابراین، مطالعات انجام شده بیشتر باید بررسی شود که آیا آب لیمو بر تشکیل سنگ کلیه تأثیر می گذارد یا خیر.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.