پیرزنی با کود فسفاته به رشد لباس عروس نوه اش را شست

مزایای استفاده از کود فسفاته به رشد این است که مسئول رشد فعال و باردهی باکیفیت گیاهان هستند. مقاومت آنها در برابر بیماری ها و شرایط آب و هوایی. با مصرف بیش از حد کودهای فسفات، گیاهان عملاً آسیب نمی بینند.

معایب شامل ویژگی های استفاده از کودهای فسفاته است. به عنوان مثال، سوپر فسفات ها، برای باز کردن پتانسیل خود، باید به شدت در ناحیه قرارگیری ریشه اعمال شوند و سنگ فسفات باید در سراسر سایت پراکنده و در خاک گنجانده شود.

کودهای معدنی فسفریک اثر سریعی ندارند. بنابراین، با کمبود شدید فسفر در تابستان، از اشکال مایع فسفر ویژه برای تغذیه گیاه یا کود سبز از گیاهان غنی از فسفر استفاده می کنم.

کود

استفاده از کودهای فسفاته در باغ و سبزی: کمبود فسفر منجر به مرگ و ریزش برگ ها، تعلیق رشد و نمو گیاه و مرگ سیستم ریشه می شود. اولین علائم گرسنگی گیاهان از فسفر به این صورت است:

  • برگ های سبز تیره بسته به محصول، سایه های آبی، بنفش یا بنفش به خود می گیرند.
  • برگها کوچکتر می شوند و به سمت بالا خم می شوند ، لکه های زرد قهوه ای در امتداد لبه ها ظاهر می شوند.
  • برگهای جوان با زاویه حاد از شاخه ها خارج می شوند.
  • در بهار روی شاخه ها، جوانه های پایین باز نمی شوند، مراحل رشد به تاخیر می افتد.
  • اگرچه کودهای فسفر هر سال استفاده نمی شود، اما هنگامی که علائم کمبود فسفر ظاهر می شود، پانسمان بالا ضروری است.

سوپر فسفات ها آنها هم به صورت خشک و هم به صورت محلول اعمال می شوند. برای تهیه محلول، 100 گرم سوپر فسفات ساده را با آب داغ ریخته، هم بزنید، سپس محلول را با آب سرد تا 10 لیتر تنظیم کنید.

در این شکل، یک محلول به میزان 0.5 لیتر در هر بوته (برای محصولات سبزیجات) اضافه می شود. در بهار، توصیه می شود دانه ها (10 گرم در هر متر مربع) را روی تخت گل های چند ساله با چنگک یا برش صاف پخش کنید.

سوپر فسفات ساده در پاییز به میزان 30-60 گرم در متر مربع استفاده می شود. سوپر فسفات مضاعف در پاییز به میزان 14 تا 28 گرم در متر مربع استفاده می شود. هنگام کاشت درختان و درختچه ها – از 150 گرم در هر گودال کاشت.

کود دهی گیاهان میوه و توت با محلول سوپر فسفات در بهار – 50 گرم در هر 10 لیتر آب به میزان 0.5 لیتر در متر مربع مؤثر است. متر دایره نزدیک تنه. هنگام تخمگذار تخت های توت فرنگی در هر 1 متر مربع. 25 تا 50 گرم سوپر فسفات درست کنید.