پسری با شکلات کیلویی فرمند دختر جوان را در شب خواستگاری ربود

مصرف انبوه شکلات بخصوص شکلات کیلویی فرمند در اواخر دهه 1800 زمانی که میلتون اس هرشی شروع به فروش کارامل های با روکش شکلات کرد، به ایالات متحده رسید.

او سپس فرمول خود را برای شکلات شیری ایجاد کرد، تجهیزات کارخانه شکلات سازی را خریداری کرد و شکلات تخته ای و اشکال دیگر مانند بوسه های هرشی را در سال 1900 به تولید انبوه معرفی کرد.

در سال 1923، شرکت Mars نوار راه شیری را با قرار دادن نوقا در داخل یک تخته شکلات توسعه داد. در همان سال، کارمند سابق هرشی H.B. ریس فنجان های کره بادام زمینی ریس را معرفی کرد که بعداً بخشی از برند هرشی شد.

با گذشت سال‌ها، شکلات‌های تولیدکنندگان کوچک و بزرگ به طور فزاینده‌ای نوآورانه شده‌اند.

شکلات

به گفته دانشگاه کرنل، در سال 1815، کوئنراد ون هوتن، فیزیکدان هلندی، مقادیر مختلفی از کره کاکائو را از مشروبات الکلی شکلات حذف کرد. این منجر به ایجاد پودر کاکائو و به زودی شکلات جامد شد.

در سال 1847، یک شرکت شکلات سازی در بریستول، انگلستان، Fry’s، اولین شکلات تخته ای تولید انبوه را ایجاد کرد، زمانی که جوزف فرای کره کاکائو اضافی را به شکلات Van Houten اضافه کرد، که آن را به خمیری قابل قالب گیری تبدیل کرد، طبق گفته موزه های بریستول (در برگه جدید باز می شود ).

شکلات شیری به زودی با کمک هانری نستله اختراع شد، که در ادامه شرکت بزرگ مواد غذایی را که نام او را یدک می‌کشد، تأسیس کرد.

برندهای بزرگ شکلات اروپایی Lindt و Cadbury نیز در دهه 1800 شروع به کار کردند. Rodolphe Lindt دستگاه کانچینگ را اختراع کرد که به شکلات بافتی مخملی می بخشد.

تولید شکلات نیز می تواند به محیط زیست آسیب برساند. کشاورزان اغلب جنگل ها را پاکسازی می کنند تا جایی برای مزارع کاکائو ایجاد کنند.

طبق گزارش صندوق جهانی حیات وحش (در برگه جدید باز می شود)، حدود 70 درصد از جنگل زدایی غیرقانونی ساحل عاج (در برگه جدید باز می شود) مربوط به کشاورزی کاکائو است.

قنادی نیوز (در برگه جدید باز می شود) گزارش داد که یکی از خطرات جنگل زدایی، فرسایش خاک است که می تواند زمین را برای گیاهان کاکائو حاصلخیزتر کند و یک چرخه معیوب ایجاد کند.