پدری که با بلوک سقفی لیکا برای فرزندش میز درست کرد

اصطلاحات دیگر برای بلوک های توخالی آجر سیمانی یا بلوک بتنی است. بلوک های توخالی از مصالح محبوب در ساخت و ساز هستند. قیمت بلوک های توخالی بالا است.

در بین بلوک های تو خالی از  بلوک سقفی لیکا که بسیار در ساختمان سازی کاربرد دارد استفاده می شود. با این حال، شما می توانید خود را بسازید. این امکان وجود دارد که در خانه خود بدون استفاده از ماشین های خودکار بسازید. اگر متعهد باشید، حتی می توانید از آن کسب و کار موفقی بسازید.

اندازه و شکل بلوک های توخالی برای اطمینان از یکنواختی در ساخت و ساز استاندارد هستند. خود بلوک جا برای یک تخت خمپاره دارد. تولیدکنندگان دیگر برای دستیابی به جلوه های بصری، تغییراتی را با بلوک های توخالی خود ارائه می دهند.

بلوک های توخالی وجود دارد که در برابر نشت آب از طریق دیوارهای بیرونی مقاومت می کنند. بلوک‌های توخالی با بافت سنگ‌مانند خشن وجود دارد، بنابراین به نظر می‌رسد که سنگ‌های برش خورده و پوشیده شده‌اند.

اولین استفاده از بلوک های توخالی به عنوان جایگزینی برای سنگ و چوب در خانه ها بود. آنها ارزان هستند اما به اندازه یک خانه سنگی با قاب چوبی گران به نظر می رسند.

بلوک‌های توخالی بافت‌های سنگی را شبیه‌سازی می‌کنند، مانند سنگی، گرانیتی و روستایی. بلوک‌های توخالی به‌عنوان «تجربی» شروع شدند و به‌عنوان ضد آب و هوا، ضد حیوانات موذی، ضد حریق تبلیغ شدند.

شن، ماسه، آب و سیمان بلوک های توخالی را تشکیل می دهند. آنها بلوک های خاکستری روشن با مقاومت فشاری و بافت سطحی بالا تولید می کنند.

جایگزینی شن و ماسه با تخته سنگ، شیل و خاک رس باعث ایجاد بلوک های توخالی سبک می شود. تخته سنگ منبسط شده، شیل و خاک رس از خرد کردن مواد اولیه و حرارت دادن آنها تا 1093 درجه سانتیگراد ساخته می شوند.

مخلوط بلوک های توخالی همچنین از مواد افزودنی که مواد شیمیایی مختلفی هستند برای بهبود کارایی، افزایش استحکام فشاری و تغییر زمان استفاده می کند.

چهار فرآیند اساسی در ایجاد بلوک های توخالی وجود دارد: اختلاط، قالب گیری، پخت و مکعب. برخی از گیاهان قادر به ساخت بیش از 2000 بلوک در ساعت هستند. سایر کارخانه‌های تولیدی نیز محصولات بلوک‌های بتنی پیش‌ساخته مانند سنگ‌فرش‌های مسطح و قطعات تزئینی محوطه‌سازی مانند انتهای چمن‌ها را انجام می‌دهند.