مصرف خرما سیاه موجب رفع چین و چروک‌های صورت در افراد مسن می شود

خرمای سیاه: خرمای سیاه مانند خرما سیاه صفوی سیاهی شدید، اندازه متوسط، بافت نرم، لطافت و طعم نزدیک به مزه خرمای اجوه است و به راحتی می توان خرمای صفوی را به دست آورد، زیرا نخل آن سخاوتمند و تولید آن فراوان و فراوان است.

خرما سیاه به طور خاص در مدینه کشت می شود و این نوع خرما دارای خواص درمانی بسیاری است، زیرا حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین های مفید برای بدن است.

خرمای برهی: خرمای برهی نوعی خرما است که زردی، لطافت و شیرینی شدید آن مشخص می شود، این نوع خرما خواص مهمی برای هضم غذا دارد، بنابراین برای تسهیل هضم، خوردن آن بعد از صرف غذا توصیه می شود.

خرمای ساگای: خرمای ساگی یکی از انواع خرمای معروف است که یکی از بارزترین ویژگی های آن همپوشانی رنگ های قرمز و زرد در خود میوه است و معمولا رنگ خرما قرمز است و از بالا به صورت قرمز است. زرد یا طلایی بعضی ها خرمای ساگای را با آجیل و هل پر می کنند و در مناسبت ها و تعطیلات سرو می کنند.

خرما

خرمای خدری: خرمای الخدری از نظر کیفیت، ارزش غذایی، اندازه بزرگ و فراوانی تولید متمایز می شود، زیرا میزان تولید یک درخت خرما به حدود 350 کیلوگرم می رسد.

خرمای الخدری از نظر قابلیت دست نخورده ماندن طولانی مدت از سایرین متمایز می شود. زمان، مقاومت آنها در برابر حرارت و رنگ مشکی آنها که با نگهداری تغییر نمی کند و همچنین به دلیل داشتن قند کم برای بیماران دیابتی مناسب هستند.

خرمای دیابتی: این نوع به طور خاص در منطقه القاسم می روید و به دلیل بافت ترد و طعم لذیذ آن شهرت دارد و همچنین لطافت و رنگ قهوه ای طلایی آن مشخص می شود و خوردن این نوع خرما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان توصیه می شود. و همچنین سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

خرمای زهدی: خرمای زهدی از نظر شکل بیضی و میوه خشک و رنگ زرد مایل به قهوه ای متمایز است و همچنین سفت و براق و چروکیده است.

این نوع خرما به دیررس معروف است و معمولاً در همه استان ها کشت می شود. خرمای غنی از درختان خرما یکی از انواع خرما است که از کشور عربستان سعودی صادر می شود.