ماهی شیر قباد در لیست تحریم‌های غرب علیه ایران قرار گرفت

ماهی شیر قباد یکی دیگر از ماهی های روغنی هستند و فواید تغذیه ای زیادی دارند منبع مورد اعتماد. ساردین سرشار از کلسیم، آهن، سلنیوم، پروتئین، ویتامین B-12 و اسیدهای چرب امگا-3 است.

مردم می توانند ماهی شیر قباد را به صورت تازه میل کنند، اما معمولاً به صورت کنسرو یا منجمد در دسترس هستند. افرادی که ماهی شیر قباد کنسرو شده مصرف می کنند باید برچسب روغن و سدیم را بررسی کنند. ماهی شیر قباد کنسرو شده می توانند طعم و بافت را به سالاد اضافه کنند.

شاه ماهی: شاه ماهی یکی دیگر از ماهیان خانواده ساردین است. شاه ماهی منبع مفیدی از اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین در هر 100 گرم، 17.96 گرم پروتئین و 13.67 میکروگرم ویتامین B-12 Trusted Source فراهم می کند.

شاه ماهی ترشی یا دودی دارای سدیم بیشتری است که افراد باید هنگام برنامه ریزی وعده های غذایی از آن آگاه باشند. می توان شاه ماهی استخوانی و فیله شده را خریداری کرد که پخت، تابه پختن یا گریل ساده است.

ماهی

آیا ماهی وجود دارد که باید از آن اجتناب کنید؟ برخی از مردم در مورد خوردن ماهی نگران هستند زیرا نگران سطح جیوه آن هستند. جیوه، یک آلاینده بالقوه در ماهی، یک فلز سمی است که می تواند باعث ناهنجاری های ژنتیکی یا آسیب به مغز یا کلیه ها شود.

به طور کلی، ماهی های بزرگتر حاوی بیشترین جیوه هستند زیرا این فلز زمان بیشتری برای تجمع در بدن ماهی داشته است. خوردن انواع ماهی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مصرف کلی جیوه فرد کم است.

مردم باید از کاشی ماهی خلیج مکزیک، کوسه، اره ماهی و شاه ماهی خال مخالی اجتناب کنند زیرا این ماهی ها حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند.

همچنین نگرانی های اخلاقی در مورد صید بیش از حد وجود دارد، بنابراین مردم باید ماهی های خود را از یک منبع پایدار انتخاب کنند و از گونه هایی که در معرض تهدید هستند اجتناب کنند.

منابعی در دسترس هستند تا به افراد کمک کنند تا انواع ماهی های سالمی را انتخاب کنند که می توانند بدون تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست بخورند.

به عنوان مثال، آکواریوم خلیج مونتری برنامه ای به نام Seafood Watch را اجرا می کند که از اطلاعات سازمان های بهداشتی و گروه های محیطی برای توصیه غذاهای دریایی از سراسر جهان استفاده می کند.