لوله آب شهری که همیشه باید در کمد خود داشته باشید

لوله های پلی اتیلن: لوله های پلی اتیلن برای خدمات آب سرد استفاده می شود. این روزها، لوله های پلاستیکی با مزایایی به شرح زیر بر سایرین غالب هستند

سهولت نصب، نیازی به نخ نیست، در برابر مقیاس باکتریایی مقاوم است، خوردگی نکنید، ارزان در هزینه، وزن کمتر.
بنابراین، اینها بیشتر در جهان استفاده می شوند، اما آنها به منابع آب سرد محدود می شوند. آنها دمای بالا را تحمل نمی کنند.

از این لوله به عنوان لوله آب شهری نمی توان استفاده کرد هرچند که از نظر اقتصادی به صرفه است.

لوله های وینیل: این نوع لوله به طور گسترده در تنظیمات آزمایشگاهی و در خانه برای کاربردهایی مانند دم کردن خانگی استفاده می شود.

این به طور گسترده برای کاربردهای لوله کشی استفاده نمی شود، اما ما آن را اضافه کردیم زیرا گاهی اوقات یک گزینه لوله مفید برای عبور مایعات است.

 

لوله های سرب: لوله سربی دارای مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری و ضریب جریان هیدرولیکی بالایی است. اما محتوای سرب در آب می تواند منجر به اثرات مسمومیت شود که برای افراد مضر است. بنابراین ترجیح داده نمی شود.

لوله آزبست سیمان: لوله آزبست از سیلیس، آزبست و سیمان ساخته شده است که تحت فشار به ماده ای متراکم و همگن با استحکام قابل توجهی تبدیل می شود.

این نوع لوله در قطرهای 4 تا 36 اینچ در طول 13 فوت موجود است. این لوله در گریدهای مختلفی ساخته می شود که قوی ترین آنها برای فشارهای داخلی تا 200 psi در نظر گرفته شده است.

اتصال به اندازه خود لوله در برابر خوردگی مقاوم است و به اندازه کافی منعطف است تا در لوله گذاری در اطراف منحنی ها تا 12 درجه انحراف ایجاد کند.

لوله های ظروف سنگی: اینها در صنایع سرامیک با سوزاندن خاک نرم در دماهای بالا تولید می شوند. از اینها برای حمل زهکشی در زیر زمین استفاده می شود. برای نصب لوله سنگی به کارگران ماهر نیاز است.

لوله های بتنی: این لوله ها برای دفع آب زهکشی سنگین از لوله های بتنی با قطر زیاد استفاده می شود. لوله های با قطر کمتر برای جریان های کوچک استفاده می شود. اینها فقط از بتن ساخته شده اند. هیچ تقویتی ارائه نمی شود این لوله ها از پیش ساخته شده اند.