فروش رب انار ملس موجب هجوم و غارت در فروشگاه‌های نیویورک شد

صدها سال است که رب انار ملس در آشپزی گرجی، ارمنی، ایرانی، سوری به ویژه در حلب، لبنانی و ترکی استفاده می شود.

سلسله امویان (661-750 پس از میلاد) به خاطر دستاوردهای کشاورزی خود شناخته شده بود آنها کمک زیادی به گسترش انار در سراسر ایران، شمال آفریقا و اسپانیا کردند، اگرچه انار جزو اولین میوه هایی بود که توسط انسان کشت شد.

چگونه ساخته می شود؟ دستور پخت بسیار ساده و سرراستی دارد. آب انار تازه را در تابه ای روی حرارت متوسط می پزیم تا کم شود و غلیظ شود. این ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

برای جلوگیری از سوختن یا کاراملی شدن کف آن باید هر از گاهی آن را هم بزنید. بگذارید کاملا خنک شود و در شیشه ها نگهداری کنید. دستور العمل رب انار ما را برای یادگیری جزئیات کامل بررسی کنید.

رب انار آب انار، شکر و آب لیمو است که به صورت شربت در آمده است. غلیظ، خوش طعم است، و طعم تلخ فوق العاده ای را به بسیاری از انواع غذاها اضافه می کند.

رب

می توان از آن به عنوان لعاب، در سس سالاد و یا بر روی سبزیجات استفاده کرد. رب انار از کجاست؟ دستور العمل با استفاده از رب انار
بابا گانوش از ماجرای ویسک، سالاد چغندر و پرتقال خونی از Caroline’s Cooking، مرغ هریسا انار کبابی از دستور پخت غذا، گرنادین خانگی از کفش های پیاده رو،سالاد تابستانی مدیترانه ای از این میز سالم، کاری مرغ به سبک ایرانی با گردو و انار از پناهگاه آشپزخانه
کیک شیرینی زنجبیلی رب انار از Bake From Scratch، مرغ ماهیتابه انار از امواج در آشپزخانه
دستور العمل محمره سوری از این سفره سالمکجا آن را بخریم
رب انار را می توان در بسیاری از خواربار فروشی های خاورمیانه و در Whole Foods یافت. همچنین می توان آن را به صورت آنلاین از آمازون پیدا کرد من هر دو برند Sadaf و Cortas را توصیه می کنم.

کدام کشورها از آن استفاده می کنند؟ منشاء رب انار از کشورهای خاورمیانه است. در ترکیه به آن nar ekşisi می گویند (ترش انار وقتی کلمه به کلمه ترجمه شود).

در آشپزی سوری به دیبس آن ریم من، در آشپزی عربی دیبس رومان یا رب رومان و در آشپزی ایرانی راب انار، نرشرب در آذربایجان معروف است. همچنین در غذاهای گرجی، ارمنی، عراقی، اسرائیلی و لبنانی استفاده می شود.

اگرچه در هر آشپزی از رب انار در غذاهای مختلف استفاده می شود، اما برای آنها یک ماده اصلی است.