عرضه چای ماسالا نیم کیلویی به طرفداران مک دونالد در ترکیه

چای ماسالا: چای ماسالا یک چای لطیف و کم فرآوری شده است که به شدت مورد توجه افراد خبره است و متخصصان و تازه کارها از آن لذت می برند.

چای ماسالا بدنی سبک و طعمی ملایم با ظاهری شفاف و تمیز دارد. چای ماسالا تمایل به کافئین بسیار کمی دارد، اگرچه برخی از چای های نقره ای ممکن است کمی کافئین بیشتری داشته باشند.

چای ماسالا نیم کیلویی مانند سایر چای ها با این مقدار بیشتر مورد پسند مردم قرار می گیرد و طرفداران بیشتری نسبت به بسته بندی های یک کیلویی دارد.

طرز تهیه چای ماسالا: چای ماسالا قبل از خشک شدن و بسته بندی حداقل پردازش می شود. در برخی موارد، مانند چای‌های نوک نقره‌ای و سوزنی نقره‌ای، چای ماسالا از اولین نوک‌ها و جوانه‌های گیاه چای قبل از باز شدن برگ‌های کامل برداشت می‌شود.

چای

سایر چای ماسالا مانند گل صد تومانی سفید پس از باز شدن و رشد برگ ها برداشت می شوند. در هر دو مورد، چای ماسالا کمترین میزان اکسیداسیون را تجربه می کند.

چای ماسالا از کجا می آید: چای ماسالا عمدتاً در چین تولید می شود، به ویژه در استان فوجیان، جایی که تاریخچه ای غنی دارد. برخی از چای ماسالا مخصوص نیز در کشورهایی مانند نپال، تایوان و سریلانکا تولید می شوند.

چای اولانگ: اولانگ یک چای نیمه اکسید شده است که آن را در جایی بین چای سیاه و سبز از نظر اکسیداسیون قرار می دهد.

چای اولانگ می تواند از حدود 10 تا 80 درصد اکسیداسیون متغیر باشد و می تواند از زرد کم رنگ تا یک فنجان کهربایی غنی دم بکشد. بسیاری از اولانگ‌ها را می‌توان بارها و با تفاوت‌های ظریف و طعم‌های ظریف در هر فنجان متوالی دوباره دم کرد.

طرز تهیه چای اولانگ: بسیاری از انواع چای اولانگ، مانند شیر اولانگ، از گونه‌های خاصی از گیاه چای که برای سال‌ها کشت می‌شوند، رشد می‌کنند تا طعم‌های بی‌نظیری به چای بدهند.

چای اولانگ برداشت می شود، پژمرده می شود و سپس تحت اکسیداسیون جزئی قرار می گیرد.

بسته به نوع اولانگ، آنها ممکن است فقط برای مدت کوتاهی اکسید شوند یا ممکن است تقریباً تا سطح یک چای سیاه تحت اکسیداسیون کامل تری قرار گیرند. سپس برخی از چای های اولانگ قبل از خشک شدن و بسته بندی با دست به توپ های کوچک و محکم در می آیند.