سنجد تولید سایتوکین‌های التهابی  را افزایش می‌دهد

سنجد حاوی آنتوسیانین است، زیر مجموعه ای از فلاونوئیدها که ممکن است دارای اثرات تعدیل کننده ایمنی و احتمالاً ضد التهابی باشد.
آنتوسیانین‌ها می‌توانند به گلیکوپروتئین‌های ویروسی بچسبند پارچه مبلی ترک  که ویروس‌ها را قادر می‌سازند وارد سلول‌های میزبان شوند، در نتیجه به طور بالقوه اثر مهاری بر عفونت ویروسی دارند.
عصاره سنجد در شرایط آزمایشگاهی اثرات مهاری بر روی ویروس های آنفولانزای A و آنفلوانزای B  و همچنین ویروس آنفولانزای خوکی H1N1  نشان داده است.
علاوه بر این اثر مستقیم بر روی ویروس ها، بهترین زمان مصرف پودر سنجد سنجد ممکن است از طریق سیتوکین ها بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد.
شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سنجد تولید سایتوکین‌های التهابی  را افزایش می‌دهد، اگرچه شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد تولید سیتوکین کاهش می‌یابد.
در برخی موارد کووید-19، سیتوکین های پیش التهابی بیش از حد تولید می شوند و بیمار چیزی را تجربه می کند که “طوفان سیتوکین” نامیده می شود.
که خطر نارسایی چند ارگانی و مرگ را افزایش می دهد. طرز تهیه زیتون سیاه بنابراین در COVID-19 این نگرانی وجود دارد که مزایای بالقوه سنجد در مهار تکثیر ویروسی ممکن است با مضرات بالقوه ناشی از انتشار سیتوکین و واکنش بیش از حد سیستم ایمنی نفی شود.
بررسی سیستماتیک 2019 مربوط به کووید-19 است و سنجد را برای پیشگیری از بیماری مورد بررسی قرار نداده است، اجازه گنجاندن محصولات مخلوط سنجد را نمی دهد، و اثرات سنجد را بر پیامدهای بالینی یا خارج از بدن سیتوکین در بر نمی گیرد.
بنابراین ما تصمیم گرفتیم قیمت روفرشی کشدار ترک 12 متری از روش‌های مرور سیستماتیک کاکرین برای ارزیابی مجدد شواهد موجود در مورد فواید و مضرات بالقوه سنجد برای پیشگیری یا درمان بیماری‌های تنفسی ویروسی استفاده کنیم.
  • منابع:
    1. Elderberry for prevention and treatment of viral respiratory illnesses: a systematic review
  • تبلیغات: 
    1. چند نوع پارچه برای لباس مجلسی که کمتر می‌شناسید!
    2. فاکتور فروش چه ارتباطی با تعلیق یک حسابدار داشت؟
    3. 7 مزیت و کاربرد مورد تایید متخصصان از سرکه سیب
    4. سرکه پروتئین های تحریک کننده التهاب را سرکوب می کند