خوردن عرق رازیانه سیاه موجب نابینا شدن مرد پاکستانی شد

عرق رازیانه سیاه ممکن است خاصیت مبارزه با سرطان داشته باشد، طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی قدرتمند موجود در عرق رازیانه ممکن است به محافظت در برابر بیماری های مزمن، از جمله برخی از انواع سرطان کمک کند.

مشخص شده است که آنتول، یکی از ترکیبات فعال اصلی در عرق رازیانه، دارای خواص ضد سرطانی است. یک مطالعه نشان داد که آنتول رشد سلولی را مهار می کند و باعث مرگ سلول های مبتلا به سرطان سینه می شود.

مطالعه دیگری نشان داد که عرق رازیانه رشد سلول های سرطان سینه انسان را متوقف کرده و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. تحقیقات و آزمایشات حیوانی نشان می دهد که عصاره دانه ممکن است از سرطان سینه و کبد محافظت کند.

اگرچه این نتایج امیدوارکننده هستند، اما قبل از اینکه عرق رازیانه به عنوان یک درمان جایگزین برای سرطان توصیه شود، مطالعات انسانی مورد نیاز است.

فواید عرق رازیانه برای زنان شیرده: یکی از فواید عرق رازیانه این است که خاصیت کهکشانی دارد، یعنی به افزایش ترشح شیر کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مواد موجود در آنتول مانند دی اتیل و فوتونتول مسئول اثرات کهکشانی گیاه هستند.

عرق

یکی از برجسته ترین فواید عرق رازیانه افزایش ترشح شیر و افزایش سطح پرولاکتین در خون است، هورمونی که دستورات تولید شیر مادر را به بدن ارسال می کند. با این حال، مطالعات دیگر هیچ تاثیری بر ترشح شیر یا افزایش وزن نوزاد نشان ندادند.

همچنین عوارض جانبی منفی مانند کاهش وزن ضعیف و مشکل در تغذیه در نوزادانی که مادرانشان عرق رازیانه مصرف کرده اند گزارش شده است. به این دلایل، زنان شیرده باید قبل از استفاده از عرق رازیانه برای تحریک تولید شیر با پزشک خود مشورت کنند.

سایر فواید بالقوه عرق رازیانه: جدا از فواید گیاه رازیانه که در بالا ذکر شد، عرق رازیانه و دانه های آن ممکن است به روش های زیر سلامت شما را بهبود بخشد:

ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشد، مطالعات نشان می دهد که عرق رازیانه از رشد باکتری های بالقوه مضر جلوگیری می کند.

ممکن است التهاب را کاهش دهد، آنتی اکسیدان های قوی موجود در عرق رازیانه مانند کورستین و ویتامین C می تواند به کاهش علائم التهاب کمک کند.

ممکن است برای سلامت روان مفید باشد، مطالعات حیوانی نشان داده است که عرق رازیانه ممکن است کمبود حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.