برنج فجر طارم محلی که موجب شد نیمی از دانشجویان دانشگاه فرانکفورت مسموم شوند

برنج فجر طارم محلی قهوه‌ای و سفید از یک دانه به دست می‌آیند، اما این دو نوع پروفایل‌های مغذی و اثرات سلامتی بسیار متفاوتی دارند.

مطالعاتی که بررسی می کنند چگونه برنج بر وزن تاثیر می گذارد متناقض هستند. این مقاله به این موضوع می پردازد که آیا برنج چاق کننده است یا برای کاهش وزن.

به عنوان مثال، زنان باردار ممکن است از فولات اضافی موجود در برنج سفید غنی شده بهره مند شوند.

علاوه بر این، افرادی که رژیم غذایی کم فیبر دارند و بزرگسالانی که حالت تهوع یا سوزش سر دل را تجربه می‌کنند ممکن است متوجه شوند که برنج سفید هضم‌تر است و علائم ناراحت‌کننده‌ای ایجاد نمی‌کند.

با این حال، برنج قهوه ای هنوز هم برای اکثر افراد گزینه بهتری است. حاوی طیف وسیع تری از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و ترکیبات گیاهی است.

همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین‌تری است، به این معنی که کربوهیدرات‌های آن کندتر به قند خون تبدیل می‌شوند و برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت ایده‌آل‌تر است.

با این حال، لذت بردن از برنج سفید بدون احساس گناه، کاملاً خوب است.

برنج قهوه ای گزینه سالم تری برای اکثر مردم است، اما خوب است که هر از گاهی از برنج سفید لذت ببرید.

اگرچه برنج سفید بیشتر فرآوری شده است، اما لزوما بد نیست.

بیشتر برنج سفید در ایالات متحده با ویتامین هایی مانند فولات برای بهبود ارزش غذایی آن غنی شده است. علاوه بر این، محتوای کم فیبر آن ممکن است به مشکلات گوارشی کمک کند.

با این حال، برنج قهوه ای در نهایت سالم تر و مغذی تر است. ناگفته نماند، مطالعات نشان داده اند که برنج قهوه ای برای دیابت، بیماری های قلبی و حفظ وزن بهتر است.

برنج بنفش با رنگی زیبا و سرشار از مواد مغذی، یک دانه میراث باستانی است که منشاء آن در آسیاست. به همین دلیل ممکن است بخواهید آن را به خود اضافه کنید.

کربوهیدرات ها در برنج قهوه ای، سفید و وحشی: کربوهیدرات کامل در مقابل کربوهیدرات های تصفیه شده

آیا نمی دانید در یک فنجان برنج چند کربوهیدرات وجود دارد و کدام نوع از آن سالم تر است؟ ما جزئیات را بررسی خواهیم کرد و همچنین برخی از جایگزین های سبزیجات را ارائه خواهیم داد.

اگر سبک زندگی بدون گلوتن دارید، گنجاندن غلات در رژیم غذایی خود می تواند چالش برانگیز باشد. ببینید کدام نوع برنج فاقد گلوتن است.