آلرژی به کنجد رسیدگی نشود کشنده است

آنافیلاکسی ناشی از آلرژی به دانه کنجد در صورت عدم رسیدگی به موقع می تواند کشنده باشد.
کارشناسان کشف کرده اند که کنجد را با چی بخوریم عامل اصلی (یا آلرژن) در دانه های کنجد در واقع از پروتئینی به نام اولئوسین می آید.
علاوه بر این، کنجد حاوی بسیاری از پروتئین های دیگر نیز است که برخی از آنها به طور خاص شناسایی نشده اند و احتمال زیادی وجود دارد که این مواد “مقصر” آلرژی باشند.
اگرچه بیشتر موارد حساسیت به کنجد در دوران کودکی شروع می شود، اما در واقع می تواند در هر سنی کلوچه زنجبیلی ایجاد شود. به طور کلی، افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به آلرژی به دانه کنجد هستند.
عمدتاً جزو افرادی کم مصرف ترین بخاری برقی نانو هستند که قبلاً آلرژی غذایی یا اگزمای شدید داشته اند.بسیاری استدلال می کنند که عوامل ژنتیکی نیز نقش مهمی در خطر ابتلا به آلرژی به دانه کنجد دارند.
با این حال، سابقه خانوادگی واقعاً یک محرک قابل توجه نیست.
به عنوان مثال، اگر یک مادربزرگ یا پدربزرگ در خانواده شما حساسیت به دانه کنجد داشته باشد، به این معنی نیست که شما یا فرزندتان نیز همین حساسیت را خواهید داشت.
اگر در معرض خطر ابتلا به آلرژی به کنجد هستید، از خوردن غذاهایی مانند همبرگر با دانه ها یا سس های کنار سالنی سالاد تهیه شده با کنجد اجتناب کنید. با این حال، اجتناب کامل از احتمال قرار گرفتن در معرض این آجیل بسیار دشوار است.
زیرا بسیاری از غذاها کنجد را به عنوان یک ماده اصلی مشخص نمی کنند. یا در برخی محصولات فقط کنجد به عنوان چاشنی یا طعم دهنده طبیعی ذکر شده است.
  • منابع:
    1. Sesame seed allergy: Dangerous for health
  • تبلیغات: 
    1. چطور از بذر برای افزایش رشد مو استفاده کنیم؟
    2. 5 نکته درمورد سلامتی که تا به حال نشنیده اید
    3. مصرف بیش از اندازه هندوانه مردی را به کام مرگ رساند
    4. خوردن لوبیا ممکن است برای برخی افراد ناراحتی ایجاد کند